Ταξική Αντεπίθεση (Ομάδα Αναρχικών και Κομμουνιστών)
Τα υπερκέρδη των εφοπλιστών είναι ποτισμένα με το αίμα των ναυτεργατών: Κάλεσμα Στήριξης της απεργιακής συγκέντρωσης των Ναυτεργατών στις 11/11/ 2021

Τα υπερκέρδη των εφοπλιστών είναι ποτισμένα με το αίμα των ναυτεργατών

Τα υπερκέρδη των εφοπλιστών είναι ποτισμένα με το αίμα των ναυτεργατών: Κάλεσμα Στήριξης της απεργιακής συγκέντρωσης των Ναυτεργατών στις 11/11/ 2021

Στις 10/11 και 11/11/ 2021 τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ κατεβαίνουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις με κύρια αιτήματα την κατάρτιση Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας με ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς καθώς και τη στελέχωση των πλοίων με βάση τις σύγχρονες και πραγματικές ανάγκες. Κατά τη συνήθη της πρακτική η εργοδοτική πλευρά, η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, κωφεύει προκλητικά στα αιτήματα του ναυτεργατικού κινήματος προτάσσοντας μεταξύ άλλων ως αντίλογο τη μείωση των εσόδων του εφοπλιστικού κλάδου, παρόλο που είναι γνωστό τοις πάσι ότι μόνο εξαιτίας της πανδημίας έχουν λάβει την τελευταία διετία πολύ μεγάλες κρατικές οικονομικές ενισχύσεις, ενώ η κίνηση των πλοίων έχει σαφώς αυξηθεί τον τελευταίο χρόνο.

Ασφαλώς και δεν προκαλεί καμία έκπληξη το θράσος των εφοπλιστών απέναντι στο ναυτεργατικό κίνημα. Διαχρονικά για το εφοπλιστικό κεφάλαιο, οι εργαζόμενοι, ο λαός, η γη και η θάλασσα αυτού του τόπου αποτελούσαν αντικείμενο της πιο στυγνής εκμετάλλευσης και λεηλασίας, ο τεράστιος δε πλούτος της ελληνικής ναυτιλίας, χρησιμοποιείται μονίμως από τους εφοπλιστές και το πολιτικό τους προσωπικό ως έργο και απόδειξη της παραγωγικότητας τους.

Κόντρα στα αστικά αφηγήματα ωστόσο, όπως τονίζει το διαχρονικό σύνθημα του ναυτεργατικού κινήματος, «τα πλούτη της ναυτιλίας είναι έργο και επίτευγμα των ναυτεργατών και όχι των εφοπλιστών». Τα υπερκέρδη των εφοπλιστών είναι ποτισμένα με το αίμα των ναυτεργατών. Με τις ζωές των ναυτεργατών που χάθηκαν στους σκυλοπνίχτες του Ωνάση, του Νιάρχου, του Λάτση, του Περατικού, του Βαρδινογιάννη, του Μαρινάκη και τόσων άλλων «εθνικών ευεργετών».

Οι ναυτεργάτες και το ναυτεργατικό κίνημα έχουν βιώσει πολύ καλά στο πετσί τους τι θα πει να δουλεύεις στα καράβια των ελλήνων εφοπλιστών, τι θα πει εργασιακή πειθάρχηση υπό το άγρυπνο βλέμμα άλλοτε πρώην ταγματασφαλιτών όπως στα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια και άλλοτε πρώην εσατζήδων στα χρόνια μετά τη δικτατορία. Γνωρίζουν πολύ καλά ποιοι είναι αυτοί που διέλυσαν σε συνεργασία με τις κυβερνήσεις το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ), όπως και πόσο πρόστυχη είναι η προπαγάνδα περί συμβολής του εφοπλισμού στην απασχόληση του ελληνικού εργατικού δυναμικού, τη στιγμή που αυτή γίνεται με όρους ακραίας υποτίμησης της εργατικής αξίας, η οποία μάλιστα προβαλλόταν –υπό τα χειροκροτήματα της Χρυσής Αυγής και σύσσωμου του αστικού πολιτικού προσωπικού για να μην ξεχνιόμαστε- ως όρος για την αντικατάσταση των ξένων πληρωμάτων από ελληνικά. Και βέβαια γνωρίζουν πολύ καλά τι σημαίνουν μισθοί πείνας, απλήρωτες υπερωρίες, εξαντλητικά ωράρια, υποστελέχωση των πληρωμάτων, καθυστέρηση καταβολής δεδουλευμένων, εργατικά δυστυχήματα τόσο στην περίοδο του «εκσυγχρονισμού και της ανάπτυξης», όσο και στη μνημονιακή και τη μεταμνημονιακή εποχή.

Το εφοπλιστικό κεφάλαιο αποτελεί μια από τις ισχυρές δυνάμεις της ελληνικής αστικής εξουσίας. Και η προκλητική άρνηση των Ελλήνων Εφοπλιστών να ικανοποιήσουν τα δίκαια αιτήματα του ναυτεργατικού κινήματος αποτελεί έκφραση της στρατηγικής της αστικής τάξης συνολικά. Μίας στρατηγικής που δεν γνωρίζει κανένα περιορισμό προκειμένου να επιτευχθεί το μέγιστο κέρδος και την οποία υπηρετεί πιστά μια κρατική πολιτική που χαρίζει τα πάντα στο κεφάλαιο.

Ειδικότερα στον Πειραιά η στρατηγική αυτή μεταφράζεται, μεταξύ άλλων, στις εργασιακές συνθήκες γαλέρας που έχουν επιβάλλει εκεί οι ναυτιλιακές εταιρείες και η COSCO , μεταφράζεται στην προκλητική –ακόμα και για την αστική νομιμότητα- επέκταση των αδειών εγκατάστασης των μονάδων μαζούτ της εταιρείας OIL ONE (συμφερόντων Μελισσανίδη) στη Δραπετσώνα σε απόσταση κυριολεκτικά μιας ανάσας από σπίτια και σχολεία, μεταφράζεται στις προσπάθειες οικοδόμησης με επίκεντρο το λιμάνι του Πειραιά και την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, μιας ειδικής οικονομικής ζώνης ακραίας ταξικής υποτίμησης, σε μια περιοχή που εκτείνεται από το Κερατσίνι και το Πέραμα ως τον Ασπρόπυργο και την Ελευσίνα, όπου εντός της είναι εγκατεστημένο ένα πολύ σημαντικό τμήμα των υποδομών της πετρελαϊκής βιομηχανίας και του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

Πλανώνται πλάνην οικτράν ωστόσο κεφάλαιο και κράτος αν θεωρούν ότι οι σχεδιασμοί τους απέναντι στους ναυτεργάτες θα ευοδωθούν. Αντλώντας δύναμη τόσο από την τεράστια αγωνιστική του παράδοση, όσο και από τις πρόσφατες κινητοποιήσεις του, το ναυτεργατικό κίνημα θα βάλει ξανά ανάχωμα στους ανθρωποφαγικούς σχεδιασμούς των εφοπλιστών, τοποθετώντας έτσι, δίπλα στους νικηφόρους αγώνες των εργαζομένων της Ε FOOD και της COSCO, ένα ακόμα θεμέλιο για την ταξική ανασυγκρότηση του εργατικού κινήματος, για τον απαραίτητο δηλαδή όρο για την αντεπίθεση της Τάξης μας συνολικά.

ΟΛΟΙ-ΕΣ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑΚΉ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΩΝ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ

11/11/2021 στις 10:30 π.μ., στο Λιμάνι του Πειραιά, στα «BLUE STAR» στον ηλεκτρικό σταθμό

Ταξική Αντεπίθεση – Αθήνας (Ομάδα Αναρχικών και Κομμουνιστών)